[offtopic] Avoid FF 57

Petru Rațiu rpetre at gmail.com
Fri Nov 24 16:58:20 EET 2017

> Tot eu: niciodata n-am putut sa inteleg de ce calendarul adoptat cam peste
> tot in lume e cu 12 luni (stiu motivul, cele 12 semne zodiacale)  cand de
> fapt avem 13 cicluri lunare de cate 4 saptamini basca o zi solitara basca
> un sfert de zi (pentru anii bisecti). ...se poate face un calendar mult mai
> elaborat cu 13 luni a cate 4 saptamini plus o "zi anuala" de mahmureala (ca
> oricum fiecare cultiura are o zi de genul asta) + plus ziua anilor bisecti.
> Basca cele 24 ore a cate 60 minue a cate 60 de secunde. Probabil in
> [...]

Stiu eu. Pentru ca babilonienii erau fani 12 si 60 ca se impart frumos la
orice (probabil ei au inventat si bonusurile trimestriale). Au impartit la
ochi ecliptica in 12 constelatii si au inventat zodiacul si lunile (care
constelatii ar fi 13 daca te uiti atent si oricum s-au miscat de unde erau
acu 5k de ani, da' Leti Sandu inca n-a aflat). Chestia cu 7 mi se pare mai
aiurea, da' cand imparti 365(-ish) la 12 si dupa aia la 4, cam atat iti da.
more or less, ce sa-i faci.

Daca te pasioneaza asta cu calendarul sa vezi distractie la ala evreiesc si
cel arab care au inceput de la luna, nu de la soare si le-au iesit 13 ca
aveau calculatoare de la concurenta.

Si aia cu sistemul decimal a fost incercata de revolutia franceza, btw:
https://en.wikipedia.org/wiki/French_Republican_Calendar (a fost un mega
fail). De atunci s-au mai perfectionat instrumentele de masura si ne-am
prins ca nu e absolut nimic constant asa ca fuck it, tot ca babilonienii
facem ca macar nu trebuie sa facem training la 7B+ de oameni.

--
Petre care e mereu amuzat de programatorii care urasc DST si care cred ca
aia le-ar rezolva toate problemele cu calendarul.