[offtopic] conectare dongle voce la masina virtuala

Mihai Badici mihai at badici.ro
Wed Feb 14 19:31:43 EET 2018

Salut,

M-am apucat să pornesc un Asterisk pentru cineva, folosind trunchiuri SIP.

Toate bune și frumoase, totul merge cu spor...

Dar, ca de obicei, diavolul stă în detalii.

Clientul a constatat că are de apelat unul ( sau mai multe ) numere de
telefonie mobilă ale unui operator ( Orange, nu cred că e relevant)

Așa că ar vrea să aibă și un trunchi de mobil, din motive de abonamente
de grup și controlul costurilor.

Eu bineînțeles că în prima fază am încercat ( încă încerc) să îi conving
că cea mai bună soluție tehnică e negocierea unui tarif bun cu celălalt
operator :)

Dacă însă soluția eșuează, am următoarele probleme:

La sistemul actual ( tot asterisk) ei au un dongle USB ; din păcate noua
centrală va rula într-o mașină virtuală pe HyperV și din câte îmi dau
seama nu am suport pentru maparea porturilor.

Am văzut că există diverse "redirectoare" USB dar nu am folosit nici
unul până acum așa că aș fi interesat dacă s-a jucat cineva cu așa ceva,
mai ales în cazul în care a și mers.

Din câte am înțeles, operatorul poate oferi și el SIP dar aparent cu
deranj mare, respectiv montarea de echipamente în locație, deci
suspectez că și abonamentul ar fi pe măsură.

Mă gândesc că ar putea exista și un soft  simplu de tip SIP proxy, care
să ruleze pe hypervisor și să nu facă altceva  decât să dea mai departe
apelul sip către dongle, doar că nu știu dacă și ce există.

Alte idei mai puțin complicate?