[offtopic] Cineva cu experienta la instalat Mac OS de la zero ?

Dumitru Moldovan dumol at gmx.com
Fri Nov 23 09:57:50 EET 2018

On Wed, 21 Nov 2018 15:37:19 +0200, "Paul Lacatus (Personal)" <paul at paul-lacatus.ro> wrote:

> Treaba e ca masina e destul de veche si nu stiu daca avea suport pentru
> internet recovery. La varianta asta se pare ca ar fi avut internet
> recovery doar dupa un update de firmware . Problema e ca si cu hard
> discul initial nu mergea sa intru in meniul de recovery cu comand
> +option +R, posibil partitia de recovery sa fi fost defecta. Acum
> trebuie sa-l fac cumva sa reinstaleze mai intai partitia de recovery pe
> discul nou .  Am cautat o versiune de macOS contemporana cu masina din
> 2010 si de aceea am luat Lion . Daca il pornesc si il conectez la contul
> [...]

Aha…  Mno, nasol!  Poți încerca să pornești din rețea și cu Open Firmware.  Nu pare nici pe de parte la fel de comod ca acel Internet Recovery, dar ar putea fi o opțiune.  Întâmplarea face ca zilele astea să mă joc cu un Power Mac G5 din 2004, înainte să-l dau mai departe, și am citit (puțin!) despre cum pornește sistemul de operare pe un Mac atunci când i l-am schimbat și am salvat noua opțiune în Open Firmware.

De fapt acest mesaj e scris și trimis chiar de pe G5, care e încă surprinzător de utilizabil…  Dar pentru mine OS X e cel mai puțin interesant sistem de operare de încercat pe PowerPC, dat fiind că arhitectura a fost abandonată de Apple și merge maxim OS X 10.5.  Deocamdată am încercat doar alte OS-uri, cu mai mult sau mai puțin succes.  Păcat că s-a pierdut pe drum această alternativă relativ accesibilă la X86/AMD64, nu prea dau șanse nici încercărilor recente de a o readuce în prim-plan via inițiativa OpenPOWER, de exemplu https://www.raptorcs.com/content/TLSDS3/intro.html.

În fine, baftă cu Macbook-ul!