[offtopic] cablu qsftp28 :: lipsa link catre un switch anume

Adrian Sevcenco Adrian.Sevcenco at cern.ch
Tue Feb 16 13:32:01 EET 2021

Salutare! Intru-cat nu mai am nici o idee imi incerc norocul aici:
se da asa : 2 swithcuri dell, un swithc supermicro, si un cablu de 100
(cupru qsfp28) vindut de supermicro (dar pe care scrie mellanox)
(switchul supermicro nu poate fi inlocuit ca e un switch de enclosure)

cablu a fost cumparat pentru a lega switchul supermicro de un dell.
Problema:
la legarea switchului supermicro cu un dell nu exista link.
daca se leaga 2 porturi intre dell-uri, exista link (deci cablul ar fi
functional)
si in switchul supermicro (nu numai in dell) pot sa vad informatiile de
media/transceiver al cablului dar atat nu am gasit alte posibilitati de
debugging.

informatii VLAN:
pe switchul supermicro e facut un vlan un-tagged din toate porturile cu
exceptia portului de management.
pe swithcul dell e la fel un vlan un-tagged facut din un numar de
porturi (din care face parte si portul qsfp28 ce s-ar lega la supermicro)

Intrebare: ca cauze potentiale pot sa faca sa nu se ridice linkul?
stiu ca by default pe dell e un PVST enabled, iar pe supermicro am dat
disable la orice legat de stp (din disperare)
in ce conditii ceva legat de stp nu ar lasa ridicarea link-ului?

Aveti idee la ce m-as mai putea uita?

Multumesc!
Adrian