[offtopic] cablu qsftp28 :: lipsa link catre un switch anume

Gabriel jarod125 at gmail.com
Tue Feb 16 15:21:27 EET 2021

On Tue, Feb 16, 2021 at 12:33 PM Adrian Sevcenco
<Adrian.Sevcenco at cern.ch> wrote:

> Salutare! Intru-cat nu mai am nici o idee imi incerc norocul aici:
> se da asa : 2 swithcuri dell, un swithc supermicro, si un cablu de 100
> (cupru qsfp28) vindut de supermicro (dar pe care scrie mellanox)
> (switchul supermicro nu poate fi inlocuit ca e un switch de enclosure)
>
> cablu a fost cumparat pentru a lega switchul supermicro de un dell.
> Problema:
> la legarea switchului supermicro cu un dell nu exista link.
> daca se leaga 2 porturi intre dell-uri, exista link (deci cablul ar fi
> functional)
> [...]

Pot aparea probleme de genul asta cand vrei sa conectezi echipamente
de la producatori diferiti cu DAC-uri. Switch-urile ar trebui sa aiba
o lista cu SFP-uri/cabluri suportate oficial, vezi daca cablul tau e
pe lista. Ce-i drept, e ciudat ca un cablu supermicro sa mearga intre
doua Dell-uri, dar nu intre un Dell si un supermicro. Daca ai
posibilitatea, poti testa cu QSFP28-uri si fibra: in supermicro bagi
un QSFP28 suportat oficial de supermicro, in Dell bagi unul suportat
oficial de Dell si vezi daca se ridica link-ul. Altfel, cu DAC-uri e
cam la noroc sa gasesti numitorul comun pentru doua echipamente de la
doi producatori diferiti. Poa sa mearga, poa sa nu mearga, dar daca nu
merge si folosesti cablu care nu e suportat oficial, asta e primul
lucru care ti-l vor spune cei de la suport.