[rlug] Black Friday is coming

Mihai Badici mihai at badici.ro
Thu Nov 16 22:47:07 EET 2017

> [...]
> probabil si destul de bine infipt. MSQL server e din ce in ce mai mult
> utilizat de asemeni. Microsoft mi se pare mai strong ca niciodata , si pot
> sa spun ca va ramane in top pentru multa vreme . Se pare ca noul CEO e
> destul de pragmatic si intelege destul de bine cam care sunt nevoile in IT
> si unde poate Microsoft face diferenta. Unde nu poate , face parteneriate.
> Azure e strong, e in urma la AWS si asta spune multe despre viitor. 90% din
> desktop/laptop in enterprise ruleaza Windows (direct sau via XENDesktop)
Haha, am scris şi un articol pe tema asta :)

> Linux nu mai are nevoie de evanghelism si-a castigat un loc binemeritat si
> faptul ca e utilizat sau nu ca solutie Desktop mi se pare complet
> irelevant. Fiecare poate alege ce vrea. La nivel de server nu
> evanghelism-ul face diferenta ci open-source software ! Si se pare ca
> Microsoft a inteles asta !
> Nu as vrea ca din asta sa se inteleaga ca ridic in slavi Microsoft, pentru
> ca nu am nici un interes si nici Microsoft nu are nevoie de parerea mea.
> Mi  se pare corect insa sa putem discuta obiectiv despre Microsoft chiar
> daca este o lista de Linux.
Noi îl tachinăm pe Mache, cel puţin eu asta credeam :)
Microsoft are o formulă foarte bună de a face bani, care nu are neapărat
legătură cu tehnologia. Tehnologia e aia care e, când plăteşti programatorii
trebuie să baţi nişte limite în cuie, "aia fac, aia nu-i rentabil" când
e vorba de comunity poţi să faci orice îţi/le trece prin minte. La
începuturi aveam nevoie
de mult suport tehnic, şi pentru că linuxul era mai copil, şi noi mai
neştiutori, acum soluţiile de bază sunt stabile, nu mai întreabă nimeni
cum configurezi Apache pe liste.
Când eşti o firmă, ca a lui Mache ( din care am făcut şi eu parte o
vreme) în afară de suport tehnic - pe care oricum îl faci tu - mai ai
nevoie şi de altfel de suport, logistic de pildă, promovare, avantaje
pentru distribuitori etc
iar pe chestia asta MS sunt al naibi de buni .
Pe de altă parte, nu cred că s-au "unsubscris" prea mulţi de la lista
asta, chiar dacă nu mai e foarte activă, tocmai pentru că de aia e bună
o listă de mail: dacă nu e activă nici nu te deranjează, la ce bun să
ieşi? :) Sigur că acum nevoia de suport e la chestii mai specializate şi
de regulă te duci pe liste dedicate, pentru că fiecare e cu "arătura" lui .