[rlug] cum pun toate hardurile la comun?

Adi Pircalabu apircalabu at gmail.com
Sat Jul 28 01:08:21 EEST 2018

> [...]
> [...]
>
> vm-uri kvm

Si ce vor rula vm-urile si ce cerinte de spatiu de stocare ai pentru
ele? Lasand la o parte exercitiul academic, eu personal nu as pune o
masina virtuala peste GlusterFS sau Ceph, daca nu ai SSD sau SAS la
15k rpm performanta va fi foarte slaba si o sa-ti iei campii. Si chiar
cu discuri super rapide va trebui sa testezi serios pana sa decizi ca
e ce-ti trebuie.
O solutie mai rezonabila pentru ce ai tu nevoie e sa exporti via iSCSI
din discurile nefolosite ca volume group pentru root filesystem, poate
sa combini cu un NFS daca mai multe VM-uri trebuie sa acceseze acelasi
filesystem in retea.
"Horses for courses" vorba aia.

--
Adi Pircalabu