[rlug] Ubuntu 18.04 si rezolvare DNS zonal .local

Paul Lacatus (Personal) paul at paul-lacatus.ro
Sat May 12 20:49:13 EEST 2018

Am instalat  ubuntu 18.04 pe o masina cu functionalitate de desktop in
reteaua de acasa . Routerul este EdgeRouter X care tine cu dnsmasq si
zona .local cu toate jucariile de acasa  si sunt destule . Dupa
instalarea standard in resolv.conf am  ca singur name server 127.0.0.53
, am zona paul.local dar nu rezolva nimic din zona paul.local .  Incerc
la NetManager sa ii spun de dns=default , opresc systemd-resolv, imi
apar in resolv.conf nameserver 10.1.1.1 ( router) si 8.8.8.8 ( al
doilea) , nu mai apare paul.local si tot nu rezolva nimic din local. E
foarte important pentru mine sa rezolve zona paul.local , ca toate
celelalte masini din retea dar nu-l pot stapani . Un pic de ajutor ?

Paul