[rlug] module dinamice in php

Mihai Badici mihai at badici.ro
Fri Jul 26 11:18:16 EEST 2019

Am o problemă pe care știu să o rezolv ( băbește) :) dar pe care aș vrea
să o înțeleg mai bine.

E mai greu de explicat cumva decât de rezolvat :)

Am o bibliotecă de php relativ custom ( libkolabxml) . Cei de la Kolab
s-au gândit că e mai bine să ai un pachet de biblioteci ( au binding-uri
și pt java, python, C)  pentru a parsa xml-urile cu care lucrează.

( In felul ăsta când schimbi ceva în format, upgradezi tot pachetul și
ai rezultate consistente pentru toate aplicațiile)

.

Bun, cănd fac upgrade la php uneori uit să recompilez pachetul. Atunci
se întâmplă ceva ciudat: pe contul meu de test totul funcționează
normal, dar pe alte conturi nu. După un timp nu mai merge la nimeni și
atunci îmi amintesc să instalez pachetul.

Ceea ce se întămplă e că apache aparent încarcă php-ul vechi, deși îl
restartez, dar doar în anumite condiții ( de fapt folosește un temporar
din /tmp  pe care l-am cam dibuit umblând pe o mașină de test, de asta
zic că băbește știu să rezolv)

Am întâlnit și fenomenul invers: fac upgrade la php, compile pachetul,
dau restart la apache... și am o eroare de simbol negăsit, semn că
apache rulează php nou cu biblioteca veche sau cred că mai degrabă invers.

Deci, cum funcționează mecanismul ăsta prin care apache folosește
cache-ul când rulează modulul de php? La ce anume face de fapt cache?

Cred că problema ar apărea și dacă aș folosi php ca fpm dar nu am decât
o singură instalare ( nginx+fpm ) și n-am remarcat.