[rlug] Killing CentOS (softly)

manuel wolfshant wolfy at prolinux.ro
Tue Dec 15 02:01:06 EET 2020

On 12/14/20 7:21 PM, Dumitru Moldovan wrote:

> Deci, cine știe, poate Red Hat e bine intenționat și CentOS Stream e de
> fapt un model al felului în care va fi menținut RHEL?

Sort of... Ei pretind ca Stream o sa fie un fel de "advanced next minor
release" ( in care updateurile o sa curga girla in loc sa astepte pina
la 6 luni aparitia urmatorului minor release ) si ca in paralel cu
Stream o sa dea "la pret mic sau gratuit" diverse versiuni de RHEL 8.
Doar ca inca nu s-au hotarit ce si cum , o sa se intimple "in decursul
urmatoarelor luni"

>   Dar parcă nu-mi vine să cred că și RHEL 8 va avea aceeași soartă…

RHEL ramine cu 5+5 ani.

> Caz în care ce scuză pot avea pentru a nenoroci utilizatorii CentOS 8
> peste un an?!? :-/

E o intrebare pe care ne-o punem toti voluntarii din centos-qa /
centos-support si nu am reusit sa primim un raspuns valid. Baietii care
stau de vorba cu noi ( Josh Boyer, Mike McGrath, Neal Gompa si inca vreo
3 ) s-au antrenat se pare o luna de zile cum sa raspunda fara sa spuna
de fapt nimic. Ni se repeta " a fost decizia unanima a boardului ". De
ex.
https://lists.centos.org/pipermail/centos-devel/2020-December/075471.html
si
https://lists.centos.org/pipermail/centos-devel/2020-December/075528.html
( Johnny Hughes e unul dintre cei 3 cei mai vechi membri in centos devel )

Singurul raspuns valid si care m-a marcat a fost "nu va inchipuiti ca nu
am luat in considerare toate scenariile posibile referitoare la reactia
utilizatorilor"

Iar parerea mea am exprimat-o:
https://lists.centos.org/pipermail/centos-devel/2020-December/075624.html

Iar a lui Pablo Greco, cel care se ocupa de portul pt ARM, e aici:
https://lists.centos.org/pipermail/centos-devel/2020-December/075531.html