[rlug] minimal vm :: postfix replacement?

Dumitru Moldovan dumol at gmx.com
Sat Jul 11 17:03:51 EEST 2020

On Sat, Jul 11, 2020 at 04:31:05PM +0300, Adrian Sevcenco wrote:

>asta se intimpla pt ca arm-urile din cate stiu, nu pot sa booteze usb
>si sa aiba parte de o procedura de install normala .. altfel ai putea
>avea un kickstart custom cu exact ce vrei tu si nu ar mai aparea
>notiunea de bloatware... IMHO, arm-ul nu o sa ajunga niciodata desktop
>daca nu o sa suporte operatiunile normale ale unui comp. (bine ca au
>inceput sa apara sbc-uri ieftine x86)

Never say never!  E cam garantat că ARM-ul va avea o felie din piața
desktop acuma că Apple va trece (complet cred) pe ARM64.  Desktopul
ARM Linux e funcțional de ceva ani deja…  Placa asta am mai folosit-o
cu succes ca desktop de backup, tot cu Armbian, dar o versiune bazată
pe Ubuntu 16.04.  Diferența e că acuma multe drivere îs upstream în
kernel și nu mai e nevoie de kernelul ăla antic de la Allwinner.

>dar, daca il folosesti ca desktop, de ce scoti partea de radio
>(wireless/bt? nu exista?) de asemeni nici sunet nu folosesti?
>in plus python-ul te-as sfatui sa il lasi, sunt o gramada de
>tool-uri/apps bazate pe python ...

Placa cu care mă joc e un Pine64 fără wireless, e conectată la rețea
prin cablu Ethernet.  Un dram de bun-simț mai e totuși în comunitatea
Debian, totul a funcționat normal când am ras NetworkManager și am
repornit rețeaua, dacă am configurat manual /etc/network/interfaces.

Aș fi ras și systemd, `apt purge systemd` dă impresia că ar funcționa,
dar instinctul mi-a zis altceva și am încercat de probă într-un VM cu
un Debian 10 amd64, fără succes.

Contrar așteptărilor din ultimii (15?) ani, sunetul în Linux nu necesită
pulseaudio.  În Chromium era necesar, dar Firefox nu-i duce lipsa.  Acu'
îmi dau seama că pot rade libpulse* cu totul, nu mai știu de ce l-am
cruțat prima dată.  Apropo, un Python minimal a trebuit să pun înapoi
pentru că aveam io nevoie de el pentru a folosi Slack în WeeChat cu
wee-slack.