[rlug] minimal vm :: postfix replacement?

Dumitru Moldovan dumol at gmx.com
Mon Jul 13 11:35:21 EEST 2020

On Sat, Jul 11, 2020 at 04:31:05PM +0300, Adrian Sevcenco wrote:

>eh.. ba e :) ca ma folosesc de virtualbox pentru virtualizare, si daca
>vreau se se monteze fara nici un fel de serviciu implicat un share,
>sau sa gasesc ip-ul luat prin dhcp sau alte chestii interne masinii,
>am nevoie de driverul de guest de virtualbox

Evident, habar n-am cum e acel setup, dar sigur vrei să folosești
VirtualBox?  Din câte am încercat, e o soluție slabă de virtualizare
în Linux, cam cu 15% mai lentă decât KVM cu paravirtualizare într-un
setup cu diverse OS-uri ce testează un server de transfer de fișiere
scris în Python.  În plus, licența nu e atât de permisivă precum cred
unii, s-ar putea să fii în afara legii cu anumite chestii și cei de la
Oracle îs scârboși la capitolul ăsta. (Nu e doar o chestie teoretică,
s-a întâmplat deja în practică să dea pe unii în judecată pe tema asta).

Mai mult, sigur ai nevoie de virtualizare?  Că e un nivel de indirectare
destul de gros.  Poate te scoți cu ceva containerizare, nu neapărat
Docker.  Sau poate nici de aia nu e nevoie.

Și revenind la discuția cu salvat câțiva MB de RAM…  Kernelul implicit
din RHEL/CentOS cred că nu e optimizat pentru un asemenea scenariu.  Cu
un mic efort se mai poate economisi și acolo ceva de compilezi doar ce
ai nevoie.