[rlug] minimal vm :: postfix replacement?

Adrian Sevcenco Adrian.Sevcenco at cern.ch
Mon Jul 13 12:17:33 EEST 2020

On 7/13/20 11:35 AM, Dumitru Moldovan wrote:

> Evident, habar n-am cum e acel setup, dar sigur vrei să folosești
> VirtualBox?  Din câte am încercat, e o soluție slabă de virtualizare
> în Linux, cam cu 15% mai lentă decât KVM cu paravirtualizare într-un
virtualbox-ul foloseste acelasi kvm si aceleasi mecanisme de
virtualizare ca si virtsh-ul sau libvirt-ul

ai o referinta la benchmark-ul amintit? ma gandesc ca la o asemenea
diferenta de performanta ar fi iesit ditamai bruhaha-ul ...

> setup cu diverse OS-uri ce testează un server de transfer de fișiere
> scris în Python.  În plus, licența nu e atât de permisivă precum cred
> unii, s-ar putea să fii în afara legii cu anumite chestii și cei de la
> Oracle îs scârboși la capitolul ăsta. (Nu e doar o chestie teoretică,
> s-a întâmplat deja în practică să dea pe unii în judecată pe tema asta).
m-am oritentat dupa https://www.virtualbox.org/wiki/Licensing_FAQ
si e ok pentru mine

As renunta/O sa renunt la virtualbox cand solutiile native o sa imi
ofere montare de fisier ca block device fara glusterfs sau alte servicii
suplimentare, cad o sa pot deschide o interfata grafica la vm fara sa am
nevoie de vnc/spice instalat in guest, si cel mai important, cad o sa
poata sa imi foloseasca reteaua hostului in mod direct fara sa am envoie
de modificari cu bridge si alte kkt-uri...
Nu inteleg de ce aceste lucruri simple nu exista deja, dar realitatea e
ca nu exista ..

> Mai mult, sigur ai nevoie de virtualizare?  Că e un nivel de indirectare
> destul de gros.  Poate te scoți cu ceva containerizare, nu neapărat
> Docker.  Sau poate nici de aia nu e nevoie.
da, pentru diverse servicii acum ma uit la podman, dar sunt multe cazuri
in care serviciile ce le am ar avea nevoie de modificari pentru a rula
in container (si nu stau sa fac asta sau nu are sens notiunea) sau nu
are sens/nu ma descurc eu pentru vm-uri de build ce oricum sunt pornite
doar on-demand...

> Și revenind la discuția cu salvat câțiva MB de RAM…  Kernelul implicit
> din RHEL/CentOS cred că nu e optimizat pentru un asemenea scenariu.  Cu
> un mic efort se mai poate economisi și acolo ceva de compilezi doar ce
> ai nevoie.
eh, nu stiu ce as putea economisii .. marea majoritate oricum sunt
compilate ca si module .. iar module inutile nu prea imi ruleaza
ca si ordine de marime, dupa un drop caches am un slab de 24MiB...

Merci!
Adrian