[rlug] minimal vm :: postfix replacement?

Dumitru Moldovan dumol at gmx.com
Mon Jul 13 17:58:21 EEST 2020

On Mon, Jul 13, 2020 at 05:13:40PM +0300, manuel "lonely wolf" wolfshant wrote:

>informatia asta nu ne ajuta la mare lucru fara sa stim ce si cum e
>folosit de fapt acolo...

Orientativ poți compara cele două kerneluri implicite din CentOS 8 și
Alpine Linux 3.12 pe "hardware" similar (virtualizat în cazul de față),
cu sofware similar (instalat și configurat automat).  Acuma că mă
gândesc mai bine, e totuși o mică diferență, pentru slave-urile cu
CentOS acordăm 512MB de RAM în plus pentru că, de, are nevoie!  :-p

> [...]
>kvm 	761856 	765952
>ext4 	749568 	761856
>drm 	524288 	536576
>ipv6
>	528384
>sunrpc 	425984 	421888
>fscache 	385024 	393216
>nfs 	315392 	327680
>kvm_intel 	290816 	315392
>libata 	270336 	278528
>drm_kms_helper 	217088
>usbcore
>	266240
>total 	5414912 	4595712
>total fara xfs si ipv6 	3940352 	4067328

Mulțam, dar inutil, nu asta era ideea.  Ce se vedea comparativ acolo e:

  1) Modulul XFS mâncă RAM în plus și poți scăpa de el ușor.
  2) În CentOS 8 nu există un modul "ipv6", e compilat în kernel.

bs1l-lnx-alpine312-x64-135:~# modinfo ipv6 | head -1
filename:       /lib/modules/5.4.43-1-lts/kernel/net/ipv6/ipv6.ko

[root at bs1f-lnx-centos8-x64-123 ~]# modinfo ipv6
modinfo: ERROR: Module ipv6 not found.

Poate ar fi trebuit să menționez, ca să fie mai clar, ambele sisteme au
conectivitate IPv6.

>FSVO "nou" pt ca xfs e implicit in rhel/centos de cel putin 5 ani

Să zicem că avem o perspectivă diferită atunci?  Posibil…  Încă mai am
treabă cu RHEL 6, SLES 11, Solaris 10, AIX 5.3 și altele asemenea.  Și
da, toate îs configurate cu IPv6, au teste specifice IPv6 de rulat.

>amendamentul fiind ca in exemplele date de tine, ipv6 era trecut doar
>la alpine

Pentru că în CentOS 8 nu există modulul "ipv6", e built-in.  :-]

(Vorba unui clasic în viața, dacă nu am zis, am să mă repet!)