[rlug] minimal vm :: postfix replacement?

Dumitru Moldovan dumol at gmx.com
Thu Jul 16 11:08:43 EEST 2020

On Wed, Jul 15, 2020 at 11:42:19PM +0300, Dumitru Ciobarcianu wrote:
>Pentru o secundă am crezut că m-am întors în '95 și urmăresc un thread
>cu "optimilizations" în Gentoo.
>
>Apropo de easy pickings, de ce folosești mamutul de virtualbox și nu
>folosești facilitățile native din Linux? Care printre altele oferă și:

Se pare că e o neînțelegere la mijloc…  Inițiatorul acestui fir de
discuție intenționa să folosească VirtualBox, io îs de fapt cel care l-a
bătut la cap să renunțe la idee.  Printre altele și pentru că știu din
proprie experiență diferențele, am migrat un client de la VirtualBox la
KVM cu paravirtualizare pentru un setup unde chiar era nevoie de
virtualizare, ceea ce în cazul de față s-ar putea să nici nu fie cazul.

>În acest moment, pe o mașină pe care îmi țin chestii personale, cu
>doar 32Gb ram (din care folosiți 22) și vreo 11 VM-uri , KSM sharing
>îmi salvează 2.87 GiB. A se lua în calcul că sunt vreo 3 tipuri de
>OS-uri, dacă le standardizam pe toate probabil salvam mai mult.
>
>"Salvatul" de memorie în VM-uri de fapt nu salvează nimic.

Experiența ta cu chestii personale e OK, dar nu te grăbi să
generalizezi și pentru cei ce folosesc virtualizarea în scopuri ceva mai
profi.  Pentru fiecare VM cu CentOS tre' sa aloc juma de GB de RAM în
plus în comparație cu alte distribuții de Linux pentru fix aceeași
treabă.  Probabil că nu-s singurul care are problema asta, deși mulți
(inclusiv CentOS maintainers) nu o conștientizează.