[rlug] minimal vm :: postfix replacement?

Dumitru Moldovan dumol at gmx.com
Fri Jul 17 19:49:52 EEST 2020

On Fri, Jul 17, 2020 at 07:12:20PM +0300, Dumitru Ciobarcianu wrote:

>Am folosit exemplul cu chestii personale pentru că nu îmi permit să
>public date de pe sistemele de la birou.
>
>Ce voiam să spun este că nu contează pentru utilizarea memoriei fizice
>faptul că tu trebuie să aloci 0.5 Gb în plus în config-urile
>sistemului de virtualizare pentru un anumit sistem de operare (în
>afară de faptul că este probabil enervant pentru tine). Pentru că la
>final acel jumătate de gigabit de fapt va fi shared între toate cele N
>mașini virtuale de pe acel host. Ok, poate fi deranjant dacă ești
>obligat să nu folosești overprovisioning însă din experiența mea sunt
> [...]

Din nou, o experiență interesantă și îs de acord cu ideile tale.  Dar
nu te grăbi cu generalizarea…  Io nu am două VM-uri la fel pe același
sistem.  Am cel mult 3 VM-uri cu aceeași versiune de sistem de operare,
obligatoriu pe sisteme diferite.  Deci nu beneficiez ca tine de kernel
same page merging.  Și probabil că mai îs și alte scenarii asemenea, nu
doar cele în care e pus un accent crescut pe securitate.

E adevărat că 0.5GB mie mi-e ușor să-i aloc.  Mai nasol e când se
termină RAM-ul pe servere și încep să swap-uiască.  Am avut experiențe
neplăcute, se poate întâmpla să stai și ore întregi ca să repornești
un asemenea server intrat adânc în swap.  „De ce?” s-a dovedit a fi o
problemă fascinantă, până la urmă pentru setup-ul de care vorbesc am
ajuns să dezactivăm (aproape) complet swapping-ul pe host și să lăsăm
VM-urile să intre în swap.  Iar când exagerează în privința asta, mai
le dăm câte un 0.5GB de RAM în plus.