[rlug] Plan de migrare Centos 6 -> Centos 7

manuel "lonely wolf" wolfshant wolfy at prolinux.ro
Fri Jun 26 16:28:12 EEST 2020

On June 26, 2020 2:51:09 PM GMT+03:00, Adrian Popa
<adrian.popa.gh at gmail.com> wrote:
>Salut,
>Hmm, ansible sună interesant pentru problema asta... Mersi de sfat.
>Măcar
>aşa ar rămâne documentat ce e pe fiecare server...
>
>Nu am eu foarte mare experienţă cu ansible, dar presupun că o să încep
>nevoi... Recomanzi să încep de la https://galaxy.ansible.com/, sau
>există o
>resursă mai bună?
>
>P.S. De la Centos 7 la 8 există upgrade path, sau e aceeaşi problemă?
>Oare
>pe Ubuntu de ce se poate şi pe CentOS nu? Sau intrăm în holy flame war?
> [...]
1. Diferenta intre versiunle pachetelor incluse in fiecare major release
de RHEL (si prin consecinta, CentOS) este mare. Mult mai mare decit
intre 2 versiuni succesive ale oricaror distro deb-based. Iar la mine
apt upgrade de la ubuntu 16.04 la 18.04 a dat niste chixuri monstruoase
( am niste SBCuri cu arm pe care am ubuntu ), a trebuit sa revin la backup.
2. Pt RHEL exista un tool oficial de migrare a _serverelor_ ( DACA
satisfac niste conditii... ) de la 6 la 7. Din motive pe care nu prea am
voie sa le mentionez, scula respectiva nu mai merge pe CentOS de citiva
ani. Raspunsul oficial este "fiindca nu o intretine si nu a actualizat-o
nimeni".
3. Pentru trecerea de la 7 la 8 exista
https://access.redhat.com/documentation/en-us/red_hat_enterprise_linux/8/html-single/upgrading_from_rhel_7_to_rhel_8/index
care teoretic merge si pe CentOS.
4. Politica oficiala pe care o recomandam cei ce dam asistenta pe
#centos & friends este backup, install fresh, restore. Oricum la
postgres de pilda nu se poate face upgrade direct fiindca postgres. Si
nici la MySQL/MariaDB nu e prea facil sa faci upgrade fara dump/restore
fiindca se mai schimba una alta, gen criptare sau drepturi. Neoficial
insa, se poate face. De la 5 la 6 a fost jale mare, de la 6 la 7, in
special daca nu ai X, e fezabil dar e posibil sa dureze mai mult luatul
la pila decit instalatul fresh.