[rlug] Containers - to be or not to be

Mihai Badici mihai at badici.ro
Sat May 23 21:28:10 EEST 2020

On 5/23/20 12:23 PM, Catalin Bucur wrote:
> Salutare,
>

> Am un server (fizic) pe care va rula un site destul de accesat ce va
> consuma resurse maricele, dar nimic exagerat, poate ceva mai mult pe
> perioade scurte.
>
> Din experienta voastra merita "efortul" sa-l configurez pe baza de
> containere, de exemplu unul pentru nginx, altul pentru mysql? Ma
> gandesc ca poate mi-ar aduce avantaje in viitor in cazul in care mai
> apare un site de aceeasi anvergura pe acelasi server, sau poate daca
> intru in zona fail-over/load-balancing.

> [...]

Eu nu m-aş încurca cu Kubernetes. Depui mai mult efort în managementul
lui decât în hostingul propriu-zis. Containerizarea e utilă că poţi rula
aplicaţiile cu versiuni, config-uri diferite mai uşor şi ai o oarecare
separare pe care o poţi obţine şi în stil "clasic" dar mai greu. Mie
sincer nu îmi place Docker deloc ( folosesc pe vreo două servere) din
cauză că rularea containerului depinde de funcţionarea  serviciului
rulat ( dacă serviciul nu porneşte nu prea ai altă soluţie de debug
decât log-ul pe care îl produce) . Iar, aparenta economie pe care o
obţii montând layere succesive eu cred că în timp devine risipă. După un
anumit timp modificările sunt mai mari decât containerul iniţial. (Am
ajuns în situaţia asta şi cu un hyperv în care iniţial aveam imagini
diferenţiale pornind de la o imagine de bază. După un timp (ani)
diferenţele erau mai mari decât discul. Am eliberat spaţiu trecând la
imagini separate. Teoretic cred că la Docker ai putea să refaci
imaginile periodic, dar e o complicaţie căreia nu îi văd rostul.

Pe de altă parte ai tot felul de produse pe care le găseşti sub formă de
docker şi care pot fi utile, deci nu strică să le ai pe ambele
instalate. Nu ştiu dacă mi se pare, dar Docker pare mai "la modă" deci
probabil e mai mult suport, sunt mai multe tool-uri

LXC e mai apropiat de abordarea clasică, poţi să ai un client/un
container, nu un client/5 containere, pentru care să îţi trebuie
management.

Deci, dacă ar fi să aleg independent de alte constrângeri eu personal aş
alege LXC.

Sigur că dacă stai să te gândeşti de fapt containerizarea nu te scuteşte
de prea multe lucruri, în cea mai mare parte îţi rezolvă nişte chestii
pe care poţi să le scriptezi, lăsând nerezolvate problemele pe care nu
le puteai rezolva nici înainte :)