[rlug] Containers - to be or not to be

Mihai Badici mihai at badici.ro
Sun May 24 10:42:08 EEST 2020

> din distributie. Avantajul containerelor incepe sa apara cand vrei ceva
> bleeding edge sau care nu are pachet in distro (sau vrei simultan versiuni
> diferite ale aceleiasi aplicatii). Also, uita de idei conform carora
> containerele aduc in sine un avantaj de performanta (as zice chiar din
> contra dar YMMV).
>
> Eu am acum pe mana o infrastructura unde exista si kubernetes si masini
> separate standalone. Au fost surprinzator de multe situatii unde dupa ce
> ne-am gandit bine am decis ca scoatem unele aplicatii de pe k8s si le punem
> [...]
Aici subscriu. Evident că docker introduce propriul overhead. Ceea ce e
vândut că avantaj de performanţă poate funcţiona dacă ai flexibilitatea
să te întinzi pe mai multe servere la nevoie. Totuşi de cele mai multe
ori flexibilitatea asta e aparentă ( ok, ridici mai multe containere
care servesc conţinut static, dar nu de acolo vine load-ul în principal)
. Până la urmă la aplicaţiile web în genere botleneck-ul e tot între php
şi baza de date (sau ce platforme or mai fi în zilele noastre),  iar ca
să scapi de el nu poţi pune pur şi simplu "încă un server", trebuie să
ai infrastructura adecvată, să poţi să replici baza de date ca să o poţi
accesa independent de pe fiecare container etc.    Dimpotrivă, vorbind
de performanţă, mai degrabă poţi invers, să îl limitezi pe un client la
anumiţi parametri, ceea ce poate fi util ca să nu mănânce toate
resursele. Ceea ce e de reţinut e separarea ( dacă ai un site compromis
în container îl izolezi uşor şi nici nu e foarte simplu să ajungă în
celelalte containere) . Şi faptul că poţi rula versiuni diferite de
servicii, aplicaţii destul de uşor - poţi să o faci şi fără docker dar e
mai mult de muncă - e un avantaj destul de bun. Asta zisă de Petre cu
faptul că ai aplicaţii gata împachetate e iar un avantaj major ( acum
trec în "moşulică mode" şi zic că aplicaţiile din zilele noastre nu prea
merg  decât în mediul în care au fost create, din motive de
"programatorii din zilele noastre". Eu am cam cedat să încerc să le
instalez altfel, de fiecare dată e un pachet incompatibil orice ai face,
şi eu am instalat chestii pe slackware, nu mă descurajez uşor, dar spre
deosebire de acele vremuri, acum pachetele astea sunt aşa de obscure că
nu poţi face nimic pentru ele  :) ) .