[rlug] Hardware vechi de donat

Alexandru Juncu alexj at linux.com
Wed Oct 6 16:12:51 EEST 2021

On Sat, 10 Mar 2018 at 18:50, Dumitru Mișu Moldovan <dumol at l10n.ro> wrote:

> Un prieten din Cluj are de dat/aruncat o grămadă de kituri procesor +
> placă de bază + memorii.  Procesoarele îs ceva Celeroane la 1-2GHz,
> RAM-ul e de regulă de 1GB sau 2GB.  O poză cu un asemenea kit:
> https://lh3.googleusercontent.com/-sWu0pnJpGdc/WqEzXJtDlnI/AAAAAAAAFUM/8cRnRnpMFMIOWBaBhpKKggG-jMdkFn94QCK8BGAs/s0/5128358842987068352%253Faccount_id%253D1
>
> Ar mai fi disponibile și câteva zeci de HDD-uri cu capacități între 200
> și 400 de GB.
>
> Are cineva idei pentru a le utiliza în continuare?  Mă gândesc că ceva
> [...]

Salutare!

Resuscitez discuția aceasta cu o problemă similară.
Tatăl meu are niște calculatoare vechi (în jur de generația Pentium 4).
Și ar vrea să le doneze la niște școli/grupuri de copii care le-ar aprecia.

M-am gândit că Windows nu mai merită pus pe ele și doar un Linux le-ar
mai ține în viață.
Dar problema este că dacă le dai cuiva care nu are idee cum se
lucrează cu Linux, la prima problemă ele s-ar putea să le arunce.

Aveți idee dacă e vreo organizație care să adune vechituri, să le
reînnoiască și să le dea la un grup de copii, dar să fie și cineva
care să facă pe sysadminul în caz că au nevoie de ajutor?

Sistemele cu pricina sunt în Bacău acum, dar poate s-ar găsi metode de
livrat în altă parte.
Încă nu le-am verificat în ce stadiu sunt, dar sunt vore 2-3 care au
fost folosite ca stații de lucru la o firmă. Înainte să dedic timp cu
ele am zis să văd dacă le pot găsi o casă nouă.

Mulțumesc!