[rlug] Black Friday is coming

Tiberiu ATUDOREI tiberiu.atudorei at gmail.com
Thu Nov 16 19:53:10 EET 2017

"Dupa 20 de ani" (si nu e romanul lui Alexandre Dumas):
- in top 500 supercomputere toate sunt cu Linux
- peste 80% din serverele lumii au Linux
- peste 80% din telefoanele lumii au Linux (ma rog...Android... tot dracul
ala e)
- ca sa fie treaba rotunda as zice ca peste 80% din routere (si chiar
switch-uri) au Linux
- ...si stai sa vezi ca vine valul IoT
Linux a ajuns sa mearga de la ceasuri de mana la mainframe-uri.
Itanium a dat coltul, nici SPARC si nici PowerPC nu prea sunt in forma ..si
daca ar fi sa arunc o privire in globul de cristal as zice ca si X86-64 nu
are o pozitie prea solida ca au aparut procesoarele ARM pe 64 de biti si
care pot face aceasi treaba dar sunt de 2-3 ori mai eficiente energetic.
"How the mighty have fallen!". Avea dreptate saracu' Steve "throw chairs
and do the monkey dance" Ballmer, Linux e un cancer si suntem in metastaza
...a patruns si in datacenter la Microsoft si M$ chiar face bani cu vanzare
de servicii Linux.
Windows a ramas relevant doar pe partea de desktop (unde trebuie sa
recunosc inca are peste 80% market share).
Dar exista si reversul: am trecut azi pe la soacra-mea sa ii dau un USB
stick pentru back-up (si daca eu sunt un "bearded penguin" de 50 de ani va
las sa ghiciti din ce categorie de varsta e soacra-mea).  Are un laptop cu
Linux (cred ca e un Mint Linux cu localizare in romana ...nu i l-am
instalat eu ci fiul ei), are cativa ani buni laptopul (deja i-am schimbat
tastatura) ..dar merge brici(chestia asta cu stick-ul de back-up e o
exceptie, cred ca s-a sperit putin citind pe net despre ransomware ...asa
ca stick-ul ala u e medicament ci mai mult placebo si sa fiu eu sigur ca
are ceva date salvate cand va veni vremea hardului sa scoata fumul magic si
sa fie inlocuit cu un SSD). Nici nu vreau sa ma gandesc cat de des trebuia
sa trec pe la ea daca avea un Windows.

Aaaaa .... care era ideea ... acum ca au trecut 20 de ani tragem pe dreapta?

Ender (MCP since 1999 ... proud Linux user since 1994)