[rlug] Black Friday is coming

Dumitru Mișu Moldovan dumol at l10n.ro
Fri Nov 17 11:10:12 EET 2017

Mihai Badici <mihai at badici.ro> wrote:

[…]

> Eu nu prea "gust" chestiile astea cu legităţile dialectice ( nimic nu
> "se începe" singur, dacă nu era Linus discuţia asta n-ar fi avut loc,
> mi se pare absurd să crezi că ar fi venit altul şi ar fi făcut o
> clonă de Unix în locul lui)  […]

Greșit!  Existau și alte variante încă de la început, fie descendente
din Unix (BSD-urile), fie clone precum Linux (în speță Minix).  După
25 de ani (din care am prins și io vreo 20), aș spune că Linuxul a
prins un culoar bun, când Tanembaum era neinteresat de alte valențe ale
Minixului înafară de cele educative, iar BSD-urile aveau o mare
problemă de copyright cu posesoarea drepturilor UNIX de atunci, AT&T.

Dovadă că erau variante fezabile e că au supraviețuit cu brio, chiar
dacă succesul lor e cu un ordin sau mai multe de magnitudine mai mic
decât al poveștii Linux.

Sorry, duty calls!  https://xkcd.com/386/  :-]