[rlug] raspberry pi și similare

Paul Lacatus paul at paul-lacatus.ro
Wed Jan 2 20:02:35 EET 2019

> On 2 Jan 2019, at 16:20, Ionel Mugurel Ciobîcă <i.m.ciobica at gmail.com> wrote:
>
> La mulți ani pe 2019!
>
> În noaptea dintre ani mi-a murit desktopul așa că-mi voi cumpăra altul...
> Dacă tot se fac schimbări, vreau să mut niște servicii de pe desktop pe
> altceva. Tot am auzit de raspberry pi și similare și mă gîndesc să iau și
> eu așa ceva. Am început să caut informații, dar este cam prea multă și nu
> știu cum să o filtrez, mai ales că nici nu mai am acum computer la
> dispoziție. Mă poate îndruma cineva la ce să mă uit? Aș vrea, dacă se
> [...]

Am o flotila de Raspberry Pi pe acasă. Raspberry Pi sunt accesibile, ușor de găsit in România și cu o mare comunitate pentru suport. Important e sa nu ceri de la ele mai mult decât pot sa facă. Ultima varianta 3b+ e relativ puternica dar sunt și “clone” mai puternice. Eu le folosesc pentru diverse joburi: dns și mail, pbx cu asterisk, broker de mqtt, server OpenHAB, automatizare centrală termică cu Node Red, emițător de DCF77, server ntp in curând stratum1, controler stație meteo Oregon scientifc cu weewx, camere cu Declanșarea la mișcare, și altele care poate le-am sărit. Când am avut nevoie de OS de 64 biti am folosit Odroid C2 pentru un cluster MongoDB .

Poți sa te joci și cu clone dar suportul e mai redus, iar pentru Raspberry Pi sunt multe imagini pentru aplicații specifice.

Paul