[rlug] raspberry pi și similare

Dumitru Moldovan dumol at gmx.com
Wed Jan 2 20:58:52 EET 2019

On Wed, 2 Jan 2019 20:02:35 +0200, Paul Lacatus <paul at paul-lacatus.ro> wrote:

> Am o flotila de Raspberry Pi pe acasă. Raspberry Pi sunt accesibile, ușor de găsit in România și cu o mare comunitate pentru suport. Important e sa nu ceri de la ele mai mult decât pot sa facă. Ultima varianta 3b+ e relativ puternica dar sunt și “clone” mai puternice. Eu le folosesc pentru diverse joburi: dns și mail, pbx cu asterisk, broker de mqtt, server OpenHAB, automatizare centrală termică cu Node Red, emițător de DCF77, server ntp in curând stratum1, controler stație meteo Oregon scientifc cu weewx, camere cu Declanșarea la mișcare, și altele care poate le-am sărit. Când am avut nevoie de OS de 64 biti am folosit Odroid C2 pentru un cluster MongoDB .

Și plăcile rPI 3+ au procesoare 64-bit.  Problema e la distribuții…  Cea upstream, Raspbian, nu are versiune pe 64 de biți.  Cele ce au versiuni pe 64 de biți pentru rPI 3+ (SUSE, Fedora etc.) cică n-ar fi la fel de bibilite.  Dar bănuiesc că-ți faci treaba cu ele de n-ai nevoie de decodare video în hardware și alte nebunii.

Apropo de server NTP, pentru stratum 1 tre' sincronizare prin GPS receiver sau alte chestii și mai șmechere.  Dacă asta ai în plan, respect!  ;-]