[rlug] Recomandare manager instante docker

Catalin Muresan catalin.muresan at gmail.com
Wed May 15 15:01:49 EEST 2019

Salut

On Wed, 15 May 2019 at 11:49, Adrian Popa <adrian.popa.gh at gmail.com> wrote:

> Salut, sunt nou in docker si am nevoie de un sfat pentru a alege platforma
> de orchestration potrivita.
> Am 30 de host-uri (sbc) distribuite prin toata tara care trebuie sa ruleze
> niste containere care fac diferite masuratori. Hosturile se vor lega peste
> un vpn la un hub care centralizeaza datele. Procesele de masuratori vor
> rula in containere docker.
>
> Containerele sunt independente si nu expun servicii, n-am nevoie de load
> balancing (desi overlay networking e nice to have pt viitor).

Foloseste Swarm e simplu de folosit simplu de configurat (e o jucarie
comparat cu Kubernetes) si pui label pe fiecare host si pui constrangere la
servicii ca sa ruleze pe anumite hosturi.
Dupa care start/stop/upgrade/deploy tot se face prin API.
O necunoscuta e calitatea conexiunilor intre hosturi, si daca ai nevoie sa
comunice containerele intre ele, daca da, swarm e bun. Daca nu, ansible e
mai potrivit, cel putin pentru inceput.

> Am nevoie sa pot face health-check/start/stop/upgrade/deploy container
> dintr-un dashboard sau programatic.

health-check poti sa setezi in container, swarm o sa-l verifice. Sunt multe
alte optiuni dar te complici.
https://docs.docker.com/engine/reference/builder/#healthcheck

> Momentan m-am jucat cu portainer care e ok, dar nu mi se pare gandit pt
> mass multi host.

Portainer e un UI care foloseste Docker API (swarm API) ca sa extraga
informatii din cluster. Nu te complica cu UI, fa tot sa mearga automat sau
dintr-un CI (Jenkins, Gitlab, etc), lasa GUIs, alea sunt chestii de folosit
daca vrei sa faci debug.
Eu as face cu un CI si cu
https://docs.ansible.com/ansible/latest/modules/docker_swarm_module.html sau
direct cu docker stacks.

> Ma uit si la kubernetes, far pare orientat pe servicii (eventual un
> link/howto e binevenit daca e toolul potrivit)

cu Kubernetes te complici si o sa faci un sistem care nimeni nu o sa-l
inteleaga.

> Altfel ar putea fi ansible peste ssh, dar mi se pare muncitoresc - poate
> exista templateuri docker specific, nu stiu.

daca vrei sa faci cu ansible (deploy containere sau docker-compose prin
ansible):
https://docs.ansible.com/ansible/2.6/modules/docker_module.html
https://docs.ansible.com/ansible/2.8/modules/docker_compose_module.html

atunci nu ai nevoie de orchestrator si nici de comunicatie intre noduri, ii
spui la docker sa restarteze automat containerul daca moare si toate
celelalte opratiuni le faci din CI/ansible