[rlug] bash vs sh

Adrian Sevcenco Adrian.Sevcenco at cern.ch
Fri Oct 23 19:56:43 EEST 2020

On 10/23/20 5:16 PM, Alex 'CAVE' Cernat wrote:
> [...]
>
> si acum intrebarea: daca tot bash 4 stie multe si marunte, atunci nu ar
> mai fi indicat ca toate scripturile relativ simple posibile (gen
> monitorizare & stuff) sa foloseasca noile (desi vechi de ani) facilitati
> din bash 4 ?
>
> cu alte cuvinte de ce in ziua de azi m-as chinui cu sed-uri, grep-uri si
> awk-uri si alte marafeturi de genul cand bash-ul are builtin marea
> majoritate a functiilor respective (vorbim de chestii relativ simple si
> mai ales pe maxim cateva zeci de linii de output de procesat)
Raspund doar ca sa te sustin: pe ambele mele rutere (RT-N66U/mips si
AC66U/arm) am pus bash-ul si folosesc aceleasi scripturi ce le am de pe
restul masinilor (dar a trebuit sa adaptez shebang-ul la #!/opt/bin/env
bash)
la modul meu de utilizare nu vad nici o problema iar cei 256MiB ram sunt
arhisuficienti (pana in 70MiB ocupati uzual)
pe N66U vad ca am 4.4.12(1) iar pe AC66U am 5.0.2(1)

ca si fapt divers:
ASUSWRT-Merlin RT-AC68U 384.19_0 Fri Aug 14 19:17:44 UTC 2020
admin at ac66u:/tmp/mnt/AC66U/entware/home/root# python3 --version
Python 3.8.1

ASUSWRT-Merlin RT-N66U_3.0.0.4 Wed May 27 13:27:42 UTC 2020
admin at N66U:/tmp/mnt/N66U/entware/root# python3 --version
Python 3.6.2

si pt ce am nevoie si pythonul merge ok..

Adrian