[rlug] minimal vm :: postfix replacement?

Dumitru Moldovan dumol at gmx.com
Mon Jul 13 13:30:50 EEST 2020

On Mon, Jul 13, 2020 at 12:17:33PM +0300, Adrian Sevcenco wrote:

>virtualbox-ul foloseste acelasi kvm si aceleasi mecanisme de
>virtualizare ca si virtsh-ul sau libvirt-ul
>
>ai o referinta la benchmark-ul amintit? ma gandesc ca la o asemenea
>diferenta de performanta ar fi iesit ditamai bruhaha-ul ...

Nu e chiar un benchmark.  Am migrat niște clienți Buildbot de la
VirtualBox (unii cu paravirtualizare, alții fără) la KVM cu
paravirtualizare.  Pentru OS-uri identice, cu paravirtualizare atât în
VirtualBox cât și în KVM, ăsta era sporul de viteză obținut în final pe
același hardware

Testele rulate în Buildbot îs suita de teste a respectivei soluții
Python.  Câteva zeci de mii de teste, destul de diverse, dar freacă în
principal procesoarele și discurile.  Softul e proprietar, nu pot
publica rezultate care să poate fi reproduse independent.

Dar la o căutare superficială, diferența mare de performanță pare a fi
„public knowledge”:
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=virtualbox-60-kvm&num=1