[rlug] minimal vm :: postfix replacement?

manuel "lonely wolf" wolfshant wolfy at prolinux.ro
Mon Jul 13 17:13:40 EEST 2020

On 7/13/20 3:21 PM, Dumitru Moldovan wrote:

> Deși îs curios de rezultat, nu am vreme de pierdut cu recompilatul unui
> kernel CentOS doar pentru a vedea cât se poate economisi

dupa cum ti-am zis deja de 3 ori in priv: nu cistigi absolut nimic
fiindca modulele nefolosite oricum nu se incarca in memorie. _poate_
cistigi ceva daca scoti din partea care e built-in, doar ca nu prea ai
ce scoate de acolo.

> , dar am să dau
> niște cifre comparative CentOS 8 vs. Alpine Linux 3.12 din VM-uri
> configurate identic și automat în acel setup Buildbot de care am pomenit.
> Așa, pentru o impresie generală…  :-]
>
> Prima dată le-am repornit, just in case.  Apoi am golit cache-urile pe
> ambele VM-uri cu:
>
>    echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches
>
> O măsurătoare grosieră:
>
>    [root at bs1f-lnx-centos8-x64-123 ~]# grep Slab /proc/meminfo
>    Slab:              73884 kB
>
>    bs1l-lnx-alpine312-x64-135:~# grep Slab /proc/meminfo
>    Slab:              16612 kB

informatia asta nu ne ajuta la mare lucru fara sa stim ce si cum e
folosit de fapt acolo...

> [...]
>    217088 drm_kms_helper
>
>    bs1l-lnx-alpine312-x64-135:~# awk '{print $2 " " $1 }' /proc/modules
>    | sort -nr | head -10
>    765952 kvm
>    761856 ext4
>    536576 drm
>    528384 ipv6
>    421888 sunrpc
>    393216 fscache
>    327680 nfs
>    315392 kvm_intel
>    278528 libata
>    266240 usbcore
>
> În concluzie, e o pâine de mâncat la capitolul ăsta de vânezi mai mult

mi-am permis sa reformatez sub forma de tabel comparativ ce ai dat tu
mai sus. faza cu xfs care e in plus se rezolva pur si simplu formatind
toate partitiile cu ext4 iar referitor la ipv6... cred ca ai confundat
masina virtuala la care l-ai socotit; oricum exista modalitati simple de
dezactivare pentru cei carora inca nu le e necesar

	centos 	alpine
xfs 	1474560
kvm 	761856 	765952
ext4 	749568 	761856
drm 	524288 	536576
ipv6
	528384
sunrpc 	425984 	421888
fscache 	385024 	393216
nfs 	315392 	327680
kvm_intel 	290816 	315392
libata 	270336 	278528
drm_kms_helper 	217088
usbcore
	266240
total 	5414912 	4595712
total fara xfs si ipv6 	3940352 	4067328

> Chiar și numai având grijă să nu
> folosești XFS (cum e mai nou opțiunea implicită pentru /),

FSVO "nou" pt ca xfs e implicit in rhel/centos de cel putin 5 ani

> ci EXT4 pentru toate partițiile.  Pentru asta nici măcar nu tre' să
> recompilezi ceva…  :-p

aici sint de acord cu tine .

> Dar kernelul CentOS pare să aibă mult mai multe chestii incluse implicit
> (printre care și ipv6, responsabil pentru un juma de MB).

amendamentul fiind ca in exemplele date de tine, ipv6 era trecut doar la
alpine